Durante a semana pasada lemos nas aulas a obra teatral de Manuel Núñez Singala titulada O achado do castro , despois da lectura dramatizada desta peza tan cómica, toca facer un pouquiño de traballo para aprendermos algo máis .
A continuación reproduzo as actividades que vos serán entregadas a cada un de vós en formato dixital para que completedes ( por se hai algún despistado ) . Fixádevos ben na data de entrega do traballo e poñédevos mans á obra
ACTIVIDADES SOBRE A
LECTURA DA OBRA
O ACHADO DO CASTRO
Aínda que esta obra teatral ten carácter humorístico, recolle
algúns dos aspectos da vida cotiá na época dos romanos: as grandes
diferenzas sociais ,o poder absoluto do Emperador. a existencia de
escravos , a adoración aos deuses do Olimpo, a presenza da vida
militar , a fala latina…
Contesta
as seguintes cuestións:
Averigua
en que época foi o maior desenvolvemento do Imperio romano e en
que séculos os romanos ocuparon Galicia.
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
|
Explica cales
eran as clases sociais da sociedade romana e que situación
vivian os escravos. Como se ve a situación dos escravos
reflectida nesta obra? E o poder absoluto do Emperador?
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
|
Na antiga
Roma practicábase unha relixión politeísta ( moitos deuses) . Na
obra aparecen mencionados algúns deuses romanos . Consulta cal era
a función de cada un dos seguintes:
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
Marte :
Xupiter:
Neptuno:
Venus:
Cupido:
Hércules:
Zeus:
Baco:
|
No texto
aparecen os nomes dalgúns referencias a obxectos e costumes
romanas, consulta o que son as seguintes premendo nos enlaces e
escríbeo a continuación:
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
TRICLINIO:
CUADRIGA:
ORXÍA ( NA ANTIGÜIDADE
CLÁSICA) :
|
A acción desenvólvese na época romana pero menciónanse
elementos , situacións, institucións etc. propias da actualidade
co obxectivo de provocar a nosa risa. Esta mestura temporal chámase
anacronismo.Busca exemplos de tres anacronismos na obra.
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
|
Ao longo desta peza hai varias referencias a cancións populares
galegas. Localiza dúas e reproduce correctamente a parte da súa
letra que se menciona na obra.
http://www.ogalego.eu/exercicios_de_lingua/exercicios/pasatempos/cantigas.htm
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
|
Valora se na
obra hai aparición de algún tratamento “sexista”
(
sexismo: comportamento
ou actitude que manifesta discriminación das persoas atendendo ao
seu sexo)
-
Cando se di que as mulleres saben gardar un segredo e os homes non
( páxinas 7-8) que imaxe se deixa en realidade do comportamento das
mulleres? Cres que se corresponde coa realidade?
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
|
-
Cando falan os soldados entre si ( a
soldado 1 é unha muller ) e o soldado 2 di que os soldados teñen
que aguantar moito desde que están as mulleres no exército.
(páxina 8)
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
|
-
Cando o Emperador (na páxina 28 ) di os seus pensamentos en alto,
dá por suposto que se chega a algo con Arpexia o normal sería que
ela fregase as copas ( e fastídialle que a dominadora Arpexia llas
poida mandar fregar a el) . Na mesma páxina, cando é Arpexia a
que amosa os seus sentimentos di a frase “ canto daría eu por
remendarlle os calcetíns”. Cres que esa división de tarefas é
lóxica? Por que se dá por feito que o de fregar e remendar
calcetíns e cousa das mulleres?
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
|
Busca na obra
dez palabras das que non coñezas o significado e cópias aquí
xunto co seu significado . Constrúe despois unha oración con cada
unha delas.
Palabra
|
Significado
|
Oración de exemplo:
|
Enxugar:
|
quitar a humidade, secar
|
Puxen a roupa a enxugar na corda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fai un
resumo do contido da obra que non supere as dúas páxinas.Trata de
dividir o teu resumo en tres partes: introdución, nó e desenlace
:
Contesta dentro deste
cadro( ampliándoo todo o que o necesites):
Introdución:
Nó:
Desenlace:
|
Por último,
tes que gardar este documento e enviarmo por correo electrónico ao
seguinte enderezo:
Ou , se non tes correo electrónico, entregarme unha copia por
medio dun pendrive
PRAZO DE ENTREGA : ANTES DO DÍA 31 DE XANEIRO
|
PRAZO DE ENTREGA : ANTES DO DÍA 31 DE
XANEIRO
0 comentarios:
Enviar um comentário